Název novinky: The Elder Scrolls V: Skyrim - Česká fansite :: Ohledně Adriho povídek

Přidal Adrian_S dne 15.12.2017 21:21
#2

http://imgur.com/rzFOmaz.jpg

________________________________________________________________________________________________
Před čtením si pusť tohle

________________________________________________________________________________________________

V těchto následujících řádcích jsou uvedeny veškeré zajímavosti, které jsou spojeny s příběhy, jež byly mnou napsány. Ne, nejedná se o „Easter eggy“, o těch pojednává jinačí příspěvek. Tímto mám na mysli různé statistiky, návaznosti na díla TES, či autorovy (původní) myšlenky a záměry.

Pokud tedy zamíříte na níže uvedené řádky, dozvíte se ledascos. Postupem času bude seznam doplněn i pro nedokončená díla (týká se AP VII a AP VIII).

Upozornění: V následujících řádcích se objevují SPOILERY, odhalující děj příběhů či samotných postav. Ti z vás, kteří se nechtějí ošidit o zápletky povídek, nečtěte níže uvedené řádky!

Zajímavosti Adriho povídek

1) Ve všech dílech zazní aspoň jedna hláška městských strážců.
2) Ve všech dílech se objevuje aspoň jedna fráze NPC (pokřik, hláška, reakce, …)
3) V každé části, jakékoli dílu, je minimálně jeden obrázek.
4) Většina obrázků byla vytvořena samotným autorem, či za pomoci pravidelného čtenáře a fórana MightRidera (obzvlášť v AP II & AP III).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

http://imgur.com/ps6Tjwj.jpg


Prolog:
Jedna z možných událostí v Cechu zlodějů před nástupem Dovahkiina

Hlavní téma: Cech zlodějů
Počet částí: 4
Délka textu (bez obrázků): 18 (14) stránek
Počet obrázků: 12
Délka tvorby: 3 dny

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Námět na povídku mě napadl během zaměstnání na noční směně (8 hodin). Napsání všech částí trvalo celkem tři dny, vždy po příchodu z práce.

2) Nejkratší povídka z celé ságy „Adriho povídek“.

3) Jediný příběh, jenž je psán v 1. osobě (ich-forma).

4) Během tvorby mě napadlo dalších pět námětů na povídku.

5) Později po vydání příběhu byly vytvořeny další dva obrázky, které měly být použity v pokračování. Ovšem k tomu se nikdy nedostalo.

Obrázky


Zajímavosti, ohledně děje:
1) Jistá možnost, že je Seerthi ve skutečnosti Gulum-Ei.

Poznámka autora:
Jsem velice rád, že mě toto napadlo v době velkých depresí a zoufalství z neúspěchu. Při publikování první části jsem byl natolik vyděšen, že jsem si říkal: „Jestli se jim to nebude líbit, končím se psaním…“. A ono se to čtenářům líbilo.

Nebýt této povídky, nikdy by nevznikla sága „Adriho povídek“… za což jsem velice vděčný.
________________________________________________________________________________________________

http://imgur.com/pChnqWW.jpg


Prolog:
„Vlídná matko, vlídná matko, pošli své dítě za mnou, jelikož hříchy nehodných musí být pokřtěny krví a strachem!“

Hlavní téma: Temné bratrstvo
Počet částí: 7
Délka textu (bez obrázků): 35 (30) stránek
Počet obrázků: 15
Délka tvorby: 1 měsíc

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Původní myšlenka byla o Bretonci, kterého přepadne ve Falkreathských lesích vrah. Díky umění magie a mučení se měl čaroděj dozvědět od vraha, kdo ho poslal a kde najde svatyni. Po návštěvě svatyně, kde nikoho nezabil a byla mu nabídnuta spolupráce, měl odjet do Ledohradu na svou první oficiální smlouvu. Bretonec se měl jmenovat Festus Krex.

2) Je to první povídka, kde se objevily obrázky v textu.

3) Nejhůře tvořitelná část byl začátek. Dlouho trvalo, než mě napadl úvod příběhu.

4) Původně tato povídka neměla být druhá, ale až úplně poslední ze všech.

Zajímavosti, ohledně děje:
1) Jistá možnost, že Drevena je ve skutečnosti Gabriella.

2) V 7. části Drevana vlezla oknem do varny Zlatopalcova medovaru. Ve hře však budova nemá žádná okna.

Poznámka autora:
Temné bratrstvo si zasloužilo jistou zmínku a krátký příběh, který by osvětlil, jak sami začínali a jak došlo k jejich téměř možné záhubě. Ačkoli je tato povídka o něco delší, než AP I, trvala dlouho. Však výsledek stál za to.
________________________________________________________________________________________________

http://imgur.com/mrXQTqk.jpg


Prolog:
Každý z nás ví, že v severní části Tamrielu, ve Skyrimu, vypukla občanská válka, trvající nespočetně dlouhou dobu. Bouřné hávy, pod vedením Ulfrika Bouřného Háva, se snažili osvobodit Skyrim od nadvlády oslabené říše, která podepsala „Zlatobílý konkordát“. Císařská legie, pod vedením generála Tulia, měla za úkol potlačit tuto vzpouru a navrátit Skyrim do oslabené říše s nadějí, že později bude mít rozhodující slovo ve válce proti Thalmoru.

To všichni víme, nebo aspoň známe… Ale víte vůbec, jak to celé začalo? Jak začala občanská válka ve Skyrimu a kdo byli pravými hrdiny? Pokud se někoho ve Skyrimu zeptáte na válku, nikdo vám neprozradí jednu konkrétní událost, která mohla rozhodnout již o všem. Proč vám ji nikdo neřekne? Snad ze strachu, že císařská legie učinila velice špatná rozhodnutí nebo proto, že Bouřné hávy málem ztratili víru v Talose?


Hlavní téma: Počátek občanské války
Počet částí: 11
Délka textu (bez obrázků): 93 (83) stránek
Počet obrázků: 28
Délka tvorby: 3 měsíce

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Prvotní myšlenka byla POUZE o bitvě v Jitřence, kde se hrstka Bouřných Hávů bezhlavě vrhá proti Císařské legii. Žádné obléhací stroje či výzvědy, zkrátka jenom boj. Rebelové měli vyhrát jen díky tomu, že si během bitvy zpívali „Čas útlaku“.

2) Původně měla mít povídka deset částí, ale při psaní předposlední části jsem zjistil, že je napsáno víc stránek, než dovoluje fórum publikovat.

Zajímavosti, ohledně děje:
1) Onmundovi rodiče se jmenují Talvur a Roberta. Talvura a neznámou Bretonku lze najít kousek od Starého Hroldanu, směrem k Soljundově Žumpě. Jedná se o mrtvé hledače pokladů.

2) Ve 2. části se Ulfrik baví s Jorleifem ohledně Dunmerů z Šedé čtvrti. Pronese, že by do čtvrti poslal tolik stráží, až by je vypudili nebo hodili do „Jámy“. „Jáma“ je větrnožlebská aréna, která se obyčejně ve hře nevyskytuje (pouze za použití konzole nebo Creation kitu).

3) Ve 3. části Ulfrik zařve na stůl s přísedícími a veškeré jídlo s pitím se rozletí do okolí a nikoho nezraní. Pokud by toto udělal hráč ve hře, nepovede se mu to, ani v té nejmenší „síle“.

4) V povídce má pevnost Amol bytelnou bránu. Ve hře však nemá žádnou.

5) V 10. části zařvou Bouřné Hávy několikrát za sebou „Za Skyrim!“. Tyto výkřiky byly inspirovány z videa na Youtube, vytvořený uživatelem „mans1ay3r“. Tento uživatel vytvořil mnoho vtipných videí na různé hry (Mass effect, TES V: Skyrim, TES IV: Oblivion, atd…). Zde je scénka, kde se tento „vtipný“ úryvek nachází.

6) V 11. části má Luaffyn v Paláci Králů zpívat píseň „Čas útlaku“ stejně jako Malukah.

Poznámka autora:
Jedna z povídek, která byla snad i mou povinností jí napsat. The Elder Scrolls V: Skyrim jsem hrál několikrát a většinou jsem si zvolil rebely, z osobních důvodů. Mají zkrátka takové názory, se kterými musím sympatizovat.

Povídka je věnována mé kamarádce Thyře, jež mi poskytuje kresby pro mou „ne-Skyrimáckou“ tvorbu.
________________________________________________________________________________________________

http://imgur.com/tXkJAmk.jpg


Prolog:
Aedry a daedry byly už odjakživa součástí života na Tamrielu. A jistě každý zná rozdíl mezi aedrou a daedrou. Ne? Aedry jsou bohové, jenž stvořili život na Nirnu, svými silami pomáhají lidu a jsou uznáváni. Kdežto daedry jsou pouze polobozi, jenž většina z nich dychtí po moci, škodí, zastrašuje lid a vládnou v pláních Zapomnění. Jejich uctívání bývá zakázané a jejich následovníci musejí vyhledávat tajné svatyně, jež jsou rozprostřeny různě v koutech Tamrielu. Na rozdíl od aeder jsou daedry možno viditelné a lze s nima mluvit, pokud máte to štěstí.

I ve Skyrimu se nacházejí daedrické svatyně, které lze navštívit. A pokud máte opravdu velké štěstí, může k vám, v některém z těchto míst, promluvit daedra a požádat vás o pomoc. Proč? Proč by polobůh měl žádat pomoc od někoho tak… slabého a nicotného člověka, mera či od někoho ze zvířecího druhu? Je známo, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech… avšak… i daedry nemají své dny…


Hlavní téma: Daedry
Počet částí: 16
Délka textu (bez obrázků): 107 (102) stránek
Počet obrázků: 16
Délka tvorby: 3 měsíce

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Prvotní myšlenka byla pouze povídka o Sangvinovi a jeho „chlastacím“ úkolu.

2) Původní pořadí povídek: Sangvin-Azura-Vaermina-Meridia-Hircine-Nocturnal-Hermaeus Mora-Mefala-Mehrunes Dagon-Boethia-Malakath-Clavicus Ničemný-Molag Bal-Namira-Peryite-Sheogorath

3) Nejtěžší tvořitelné části byly na Hermaea Moru, Meridii a Molag Bala.

4) První díl ze ságy, který byl oceněn jako „Oblíbený“.

Zajímavosti, ohledně děje:
1) Část o Mehrunes Dagonovi měla být původně napsaná ve formě deníku, který si nahlas četl Silus Vesuius.

Poznámka autora:
Osobně jsem bral tuto povídku jako velkou výzvu. Přeci jen, není zrovna jednoduché napsat příběhy o polobozích, které si žádají od obyčejných smrtelníků oběti a jejich životy. Ale povedlo se…
Nejlepší části, které se mi dost dobře tvořily nebo jsem měl z nich radost, byly o Mefale a Boethii.
________________________________________________________________________________________________

http://imgur.com/9e49Fbb.jpg


Prolog:
Když byla hrozba zahnána a nastal klid, nikdo netušil, že je to jen sen, který se rozplyne… Lid nebral na vědomí, že to nejhorší, co mohlo být, právě nastalo. Mnozí se raději schovali do stínů… A ti co zůstali… přežívali.

Když přijedete domů a nikdo vás nevítá… Když se noční můra stane skutečností… Když jste zahnáni do kouta… Když musíte bojovat proti vlastním lidem… Když se musíte spojit s dávným nepřítelem…
Osud Skyrimu a celého Tamrielu… je ve vašich rukách…

Vězte, jednou nadejde čas… na OSVOBOZENÍ!


Hlavní téma: Události po Dovahkiinovi
Počet částí: 35
Délka textu (bez obrázků): 384 (336) stránek
Počet obrázků: 124 (+ 1 animace)
Délka tvorby: 15 a ½ měsíce

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Námět na tuto povídku mě napadl po poslechnutí písničky „Whispers of the Ancestors“ a představení scénky z 3. části s třetí možností.

2) Děj povídky určovali sami čtenáři. Zde je lehká inspirace Ligosovým dílem „Amonius“.

3) Druhý díl ze ságy, který byl oceněn jako „Oblíbený“.

4) Jako první dosáhla hranici sledovanosti „10000 shlédnutí“, přesně rok od vydání první části. Hranice byla překonána před 26. částí.

5) První povídka, která měla i oficiální upoutávku ve formě několika akčních obrázků s krátkým výstižným popisem.
Upoutávky


6) Povídka je částečně psána „retrospektivně“, což znamená, že se dílo vrací ze současnosti do minulosti, kde se vypráví děj. Nejde o krátkodobou událost.

7) V povídce byla použita poprvé animace. Konkrétně ve 31. části, kdy se hlavní postava ocitala v nelehké situaci. Celá animace se otáčí kolem hlavní osoby a pohlíží na všechny přítomné. Ačkoli se to nezdá, všichni se na ní pohybují.

Zajímavosti, ohledně děje:
1) V některých částech povídky lze spatřit výraz „ukradená bábovka“. Jedná se o velmi známou frázi ze hry „The Elder Scrolls V: Skyrim“.

2) Ve 14. části předvádí Erutan, společně s bardkou Kartrou, starobylý bosmerský tanec. Tento tanec, jak byl popsán, lze přesně vidět ve hře „The Elder Scrolls: Online“. (odkaz na tanec)

3) Ve 21. části Erutan nachází deník neznámého, který popisuje činnosti a události vraždící skupinky. Pokud si čtenář pozorně přečte uvedená jména, určitě pozná, že se jedná o „Temné bratrstvo“. Zde je i lehká zmínka o „Drakorozeném“, co by nový učedník. Písař tohoto deníku je Veezara, argoniánský bojovník, na kterého lze ve hře narazit. Ovšem, nikdy u něj tento deník nenajdete, neboť ho nepsal… nebo snad ano?

4) Ve 21. části jdou Drápy do Ansilvundu, aby našli a zničili posledního dračího kněze „Korihnuula“. Ve hře nikdo takový neexistuje, ale na tomto místě lze najít spousty draugirů.

5) Ve 22. části dává Graš zlaťák před sochu Clavica Ničemného, aby s ním mohla mluvit. Ve hře nic takového neděláte, ovšem pokud byste hráli „The Elder Scrolls IV: Oblivion“, navštívili jeho sochu a chtěli s ním promluvit, musíte mu dát 500 zlatek.

6) Ve 23. části může čtenář spatřit obrázek, kde se Erutan dívá na portrét neznámé „Černovlásky“. O tuto kresbu se postarala Thyra, má kamarádka a kreslířka, která byla také uvedena v jedné z hlavních rolí v „AP III - Děti Skyrimu“.

7) 26. část, která byla vytvořena v rámci překonání hranice sledovanosti „10000 shlédnutí“, a na popud autora, aby se čtenáři otevřeli a zeptali se na detaily příběhu, které jim nebyly známy, je pojmenována ironicky. Sice se v příběhu objevují podstatné otázky, o kterých se postavy mezi sebou baví, leč hlavní důraz na čtenáře nebyl vytvořen. Mimo pravidelného čtenáře „Aurelius“ nikdo nepoložil otázku… přitom lidu bylo více, než dosti.

Poznámka autora:
Tato povídka nebyla vůbec plánovaná, na rozdíl od ostatních děl, které byly vytvořeny. Nápad na tuto povídku mě napadl během tvorby 3. příběhu (Děti Skyrimu). Ve chvíli, kdy jsem spatřil vidinu nového příběhu, jsem se rozhodl, že na ní musím zapracovat, protože to bylo něco „unikátního“. Prozatím na Skyrim fóru byla pouze jediná povídka, kde čtenáři mohli rozhodnout o pokračování děje (Amonius).

První polovina příběhu se tvořila vcelku snadno, ovšem když se pomalu překonávala hranice 20. části a děj se rapidně změnil i napnul, bylo těžší vytvořit rozumné zápletky či události, aby navazovaly na sebe. Některé části byly zcela upraveny od původní myšlenky, což mě samotného překvapilo.

Upřímně, čekal jsem, že čtenáři budou rozhodovat v NEPROSPĚCH hlavní postavy, ale ukázalo se, že ne všichni chtěli udělat z pro/an-tagonisty toho největšího záporáka, který se kdy mohl zrodit. Ačkoli se zdá, že jsem zcela pyšný na svůj výtvor, musím přiznat, že ne se všemi rozhodnutími jsem souhlasil. Ale… jelikož jsem byl tvůrcem děje a nikoli rozhodujícím čtenářem, nemohl jsem neuposlechnout jejich přání. Byla výzva zahubit některé postavy či podniknout jisté události, kterých by se hlavní postava nikdy neujala…

Kromě požitku z kvalitního čtiva doufám, že si čtenáři odnesli i jiné poselství, které se v příběhu objevilo. Nemyslím teď „Easter eggy“ nebo návaznosti na příběh, ale o „vyšší“ myšlenku, která se zde odehrávala, a hlavně v rozhodnutích. I když se některé volby zdály jasné, ne vždy tak sloužily… Ale to už si přeberte sami. Nebo pokud nechápete, zkuste si přečíst příběh znova od začátku, vžít se do hlavní postavy a procházet s ním vše, kde padlo nejvíce hlasů.

Samozřejmě musím poděkovat čtenářům, jak stávajícím, tak i občasným, že pilně hlasovali a ukázali v sobě spousty možných teorií a předsudků, jak by mohl příběh vypadat. A hlavně… chtěl jsem vidět „boj o volbu“, který se na plné čáře ukázal…

Příběh o hrdinovi, či darebákovi, jenž neměl svůj život ani zdaleka lehký, byl zdárně převyprávěn a já doufám, že na něj jen tak nezapomenete. Já rozhodně ne… v mém srdci bude mít jisté místo.
________________________________________________________________________________________________

http://imgur.com/Nm63xiN.jpg


Prolog:
Drazí čtenáři,

jistě mnoho z Vás mohlo slyšet o nejsevernější provincii v Tamrielu, o Skyrimu, drsným místem, které zatočí s každým cestovatelem či dobrodruhem. A ať už pocházíte z domoviny Khajiitů, z Elsweyru, či odněkud jinud a vaše cestovatelské srdce vám neumožňuje opustit vyhřáté místečko, čtěte tyto stránky! Neboť i pisálkova touha po objevování zažehla a vydal se na onu pouť, skrze tuto záhadnou krajinu. Dozvíte se o zvyklostech severských lidí, o způsobu života a celkové kráse, která poutníka inspirovala.

Pohodlně se usaďte, nalijte si čaj a otevřete stránky na dny, kdy započalo Putování M’aiqa Lháře!


Hlavní téma: Cestování
Počet částí: 10
Délka textu (bez obrázků): 61 (46) stránek
Počet obrázků: 44
Délka tvorby: 3 a ½ měsíce

Zajímavosti, ohledně díla:
1) Název povídky měl být delší, původně měl znít „Pozoruhodné putování M’aiqa Lháře“.

2) Ve všech částech (až na Solstheim) byly použity všechny M’aiqovy hlášky.

3) Cestopis je psán stejně jako M’aiqova řeč… tudíž ve 3. osobě (er-forma).

Zajímavosti, ohledně děje:
1) Ve hře lze narazit na M’aiqa kdekoli ve Skyrimu, na Solstheimu však nikoli.

Poznámka autora:
Povídka je věnována mé nejoblíbenější postavě ze světa „The Elder Scrolls“. Teoreticky to byla pro mne další povinnost, něco takového vytvořit. Narazit během hraní na tuto postavu ve mně vyvolávalo jak radost, tak hlavně celkovou pohodu. Tohohle Khajiita prostě nelze nemít rád…
________________________________________________________________________________________________

Upravil/a Adrian_S dne 19.12.2017 22:20