Název novinky: The Elder Scrolls V: Skyrim - Česká fansite :: 50 vylepšení Skyrimu proti předchozímu Oblivionu

Přidal Michcal dne 10.08.2013 16:25
#1

Přečtete proč mám raději Skyrim než Oblivion, který mě tehdy moc nebavil


1) Zpracování prostředí: Skyrim má viditelněji celistvě zpracovaný svět. Když se procházím po Skyrimu, snáz uvěřím, že se potuluji po horách, než když v Oblivionu slezu s cesty a půjdu zkratkou k dungu. Oblivion místy působil (zhlediska terénu) tak, že nehraju oblivion ale hru vydanou 10 let před oblivionem.

2) Grafika: Skyrim je několik příček graficky výš, než Oblivion.

3) Život mimo města: Skyrim častěji nabídne nepřátele (občas přátelské postavy) po tulkách napříč světem. Oblivionu je jich podstatně méně, vyskytují se často pouze u dungů.

4) Různorodost života: Ve skyrimu mohu potkat například bezhlavého rytíře, skupinu elfů vedoucí zajatce, vraha temného bratrsva, vojáky nebo bandity. V oblivionu se to redukuje na bandity a vojáky v menší míře.

5) Bestiař: Skyrim nabízí různorodější bestiař než Oblivion. Oblivion může tak čerpat armády deader.

6) Herní pravidla: Skyrim má vlastní pravidla, které se moc netýkají hlavní postavy. například kočkovitý lidé nesmí do města.

7) Upíři: Uměla inteligence upírů je na lepší bázi. Upíři často používají třeba kouzlo vysátí života. V oblivonu bojovali jako každý smrtelník s tím, že se občas zneviditelnili.

8) Vlkodlaci: Ty v oblivionu vůbec nejsou.

9) Kuše: Sice přidané v Dawnguardu, přesto atmosféra boje s kuší je jiná než střelba s lukem.

10) Dobývání měst: Přidává to do hry volbu, která přináší následky. Dále chválím, že vyřešili problém, př ikterým by docházelo umrtí na civilistech. V Oblivionu se města dobývat nedali.

11) Nerozbitnost vybavení: V Oblivionu jse nenosil zbroje a zbraně, které ve hře byly pouze jednu, aby se mi nerozbíjeli po dvou úderech. Ve skyrimu tento problém nehrozí.

12) Kovařina: Vyrábět a vylepšovat zbraně by nemělo chybět. Ve skyrimu je další plus, že se může dělat pouze na určitých místech. V oblivionu kovařina sloužila k opravování a šla udělat kdekoliv.

13) Šperkovnictví: Je součástí kovařiny, ne v každém rpg, je součástí výroby zbraní a zbrojí. V oblivionu rovněž nebylo.

14) Kouzla: Ve skyrimu je kouzel méně, což vítám, jelikož když chtěl mít hráč arzenál kouzel tak mohl mít kozla prakticky shodnými účinkami s jiným jménem.

15) Zámky: Animace ve Skyrimu mi přijde zajímavější než v Oblivionu

16) Boj s dvěmi zbraněmi. V Oblivionu to nebylo, ve Skyrimu ano a tuto možnost vítám.

17) Boj s koně: Další vychytávka oproti Oblivionu.

18) Boj s třetí osoby: V Oblivionu šlo bojovat z pohledu třetí osoby, ve Skyrimu tento boj je snažší, ovšem pohled z první osoby je lepší.

19) Zpomalené animace: Zábava, když letí šipka z kuše pomalu do cíle přes velkou vzdálenost.

20) Sekání hlav: Vhodné pro sadisty.

21) Štít: Štít neumožnuje pouze krýt, ale dá se více využít v boji. Může omračovat. Vím že v Oblivionu taky mohl při správném načasování vychýlit protivníka, nicméně utočit štítem nešlo.

22) Čepel a kouzlo: Hra umožnuje kombinovat magie a zbraně libovolně. To může mít využítí mág zaměřující se na vyvolávání. Může vyvolat zombie a meč dle libosti, bez toho aby při každém vyvolání zombií přišel o meč.

23) Kombinace kouzel: Můžu naráz soupeře zásahnout ledovým a ohnivým kouzlem. Také mohu použít jedno kouzlo vrhající s dvěma rukama, které způsobí větší škody.

24) Boj s holí je propracovanější

25) Odstranění vlastností: V Oblivionu se snažím získat na každý level pět bodů do třech vlastností, ve skyrimu se tímto nezabývám.

26) Perky: Chybějící volbu vlastností si vynahrazuji volbou perků.

27) Vyváženost postav: Za jakokouliv rasu dosánou stejný level. V Oblivionu jsem za mága rasy ork dosáhl vyšší level než za mága vysokého elfa.

28) Levelování: leveluji každým skillem, nemusím si vybírat několik hlavních.

29) Následky: Když hodně kradu, najmou si na mě žoldáky. Pakrát si na mě najali i vrahy, ovšem nevím za co. V oblivionu se maximálně se mnou požkozená postava nebavila nebo nadávala.

30) Regenerace zdraví: Byť minimální, přesto se počítá.

31) Levelování nepřátel: V Oblivionu se mnou levelovali všichni nepřátelé (nebo alespoň většina) a pokaždá potkat bandyty v deadrické zbroji působí divně. Ve Skyrimu se mnou leveluje méně nepřátel. Bandity mohu potkat bud v silnější zbroji, ovšem často je potkám v těch slabších.

32) Cechovní prožitky: Ve skyrimu jsou hlavní úkoly cechů kratší, ale zážitek lepší. Když do místnost začne zaplavovat vodou a hledám cestu ven, působí to akčněji, než jakákoliv scéna v Oblivionu. Nedostatek hlavních cechovních úkolů doplńuje přebytek vedlejších.

33) Zápletka: Zabíjení draků je lepší než nekonečné zavírání bran Oblivionu.

34) Řevy: I bojovník si může vypomoc kouzlem. Třeba na ledový trolla použít ohnivý dech může pomoc. Mág si mezi řevy může vybrat například bleskový úprch.

35) Zpětná vazba: Když někomu pomohu, mohu dostat dárek, nebo si brát věci.

36) Svatba: Opět další možnost, která v Oblivionu nebyla.

37) Bardi: Vyskytují se pouze ve Skyrimu.

38) Cestování: Mám volbu mezi fast travelem a normálním cestováním, které může ulehčit koňské povozi. Volba byla i v Oblivionu, ovšem bez koňských povozů. Cestvat z jednoho konce na druhej je v Oblivionu trest, ve Skyrimu si to buď zkrátím, nebo se mohu kochat prostředím viz bod 1.

39) Mapa: Nová mapa ve formě 3D působí sice chaoticky, ale když si na ní hráč zvykne, pomůže hráči vyhnout se třeba nepříjemným kopcům.

40) Dungy: Jsou propracovanější a rozdílnější než v Oblivionu, Většina se dá projít bez bloudění a na jeden zátach. Jde sice o zjednodušení, ale zase na správné cestě.

41) Hmyz: Ve Skyrimu poletuje hmyz, který se dá využít v alchymii.

42) Zombie: V oblivionu byl zombii pouze další nemrtví jako třeba kostlivec. Ve Skyrimu je zombie skutečně oživená mrtvola. Občas díky tomuto systému je nekromacie zábava.

43) Bezpečí ve městech: Ve skyrimu není. Může mě napadnou drak, banditi, nebo upíři. V Oblivionu jsem za hradbami města byl (až na pár vyjímek v bezpečí) Vyjímyk se rozumí pronásledování a nebo nebezpečí díky úkolu.

44) Rasy: Jsou slabší, což vítám. Jelikož rasové schopnosti v Oblivionu byly přiliž silné například Bretonec viz bod níže.

45) Obrana: Dosáhnout imunity vůči magii je v Oblivionu snadné. Bretonec disponuje 50% odolností. Dorazit na 100% jde raz dva. Také je snadné dosáhnou maxima obrany. Limit je 75 lze toho dosáhnout deadrickou zbrojí. Bretonec má kouzlo, které zvýšší zbroj o 50 bodů. Ve skyrimu musím dosáhnout podstatně vyšších čísel co se týče obrany. Odolnost na magie se dělá rovněž hůř (i když o tolik zas ne) jelikož třeba bretonec disponuje pouze 25% odolností.

46) Obtížnost nepřátel: Nepřátelé jsou ve Skyrimu těžší. Třeba v Oblivionu nebyl nepřítel rovný s obrem z Skyrimu. Tké třeba phnivý atronach dost posílil. Mágové jsou též o dost nebezpečnější.

47) Ekonomika: Prodejci disponují určitým nožstvím zlata, musím tedy buď to přelstít, nebo obcházet několik obchodníků abych co nejvíc vydělal. V Oblivionu jsem mohl vše cpát k jednomu univerzálnímu obchodníku.

48) Pohled do dálky: Souvisí sice z grafikou, ale dohled a pohled na vyšších detailech je ve Skyrimu fantastický. Také je užásné v noci sledovat polární záře.

49) Zvraty: Ve Skyrimu je mnohem víc zrad a překvapení, než v Oblivionu, děj je dospělejší.

50) Bojový zážitek: Boj v Oblivionu mi přišel o ničem (ve srovnání s Gothicem II), boj ve Skyrimu mi přijde lepší, možná za to můžou na začátku zmiňované kombinace boje.

51) Děti: Dětské postavy dávají do her nový nádech.

Upravil/a Michcal dne 11.08.2013 10:33