Název novinky: The Elder Scrolls V: Skyrim - Česká fansite :: Obtížnost hry

Přidal Penguinmor dne 31.01.2012 10:34
#44

Eles napsal:
Obtížnost hry se samozřejmě odvíjí od způsobu jakým povyšujete. Levelscaling přizpůsobuje NPC vašemu levelu, ne struktuře skillů. Můžete být na 10 levelu přes skilly jako heavy armor, one handed, block (s nějakými perky) a budete procházet jako nůž máslem. Nebo docílíte té desítky kradením a plížením a každý bandita se stane nepřekonatelnou překážkou.
Obecně platí, že když se povyšuje pomalu (vysloveně jen díky používání skillů - tj. většinou bojem při plnění questů), tak je postava nepřiměřeně silná oproti ostatním - má vysoko bojové skilly a hodně dobrých věcí k oblečení a použití. Když se povyšuje rychle trénovánim u trenérů, kradenim, pomocí kování a míchání lektvarů - tj. povyšuje se přes nebojové skilly, tak je to daleko horší a stáváte se relativně slabší vůči okolí.

Jestli v něčem Skyrim propadá, tak je to fakt, že na 30tém levelu můžete být vůči obyčejným kouzelníkům či banditům relativně slabší než na 15tém. Zatimco na 15tém si neškrtnou, o hodně výš si vás budou dávat jedním/dvěma kouzly. To moc nedává smysl, vše holt závisí na sktruktuře levelování.

Probodávání od toho momentu, kdy se získá ten 15x damage (a k tomu double damage v rukavicích - čili 30x) je naprosto ultimátní zabiják i na nejtěžší obtížnost. Když se k tomu přidá vysoký sneak, tak se dá kuchnout na jednu až dvě rány cokoliv - obří, mamuti, občas i draci. Téměř kohokoliv ve hře, i bossy v naskriptovaných finalních situacích.


Naprosto souhlasím!

Já hraju stále ještě první postavu. V současný době mám lvl 49 a od lvl 45 hraju na velmistra (mohl jsem možná i dřív), převážně zloděje, ale taky si občas vemu róbu a hážu kouzla. Hlavně se ale snažím hrát kompletně celou hru, nejen hlavní linii (poznámka, v hlavní linii jsem teprve u 4. questu). Perky se snažím dávát prostě podle toho co zrovna potřebuju, ale nejvíc jich mám v nebojových skillech, např. Kapsy navíc, dvojitý enchanting, kování dračí zbroje, alchymie atd. Z bojových skillu mam nejvíc asi vylepšenej strom Ničení protože jsem asi 15 lvl jel čistě mága a bez perků v ničení byl strašně slabej. Každopádně ve stromech jednoručních zbraní, lehké zbroji apod. mám v každém tak 3-4 perky. Nedávám si je tam, protože by se mi právě stalo to, co tu spousta lidí popisuje, hra by se stala moc lehká a tím nudná, a to samozřejmě nechci. Takže si dávám perky právě do těch nebojových skillů. A i přesto, většinu questů plním bez problému. Ale taky se na některých místech zastavim, klidně 3x 4x někdy i třeba 6x umřu, než někoho zabiju. V tomhle se mi zdá hra hodně nevyvážená, jedu třeba nějakou linii questů, v prvním questu mam vymlátit nějakej dungeon a třeba 10x tam chcípnu. Pak přijde poslední úkol té linie, zase vymlátit nějakej dunguen a já to projdu s ani ne jedním chcípnutím. S postupem by se měla obtižnost snad zvyšovat ne ?

Přemýšlím o módu Wars in Skyrim. Co jsem slyšel tak je to mód, který přidá do světa mnohem víc zvířat, upírů, draků atd., kteří se budou všude potkávat a bitkařit. Sice to neovlivní obtížnost v dungeonech, ale aspoň nahoře ve světě při cestování :-). Jestli s tímhle módem má někdo zkušenost tak prosím napište.

Takže moje rada na závěr: Pokud nechcete, aby pro vás byla hra moc lehká, dávejte perky hlavně do nebojových skillů :-)...a nebo je nedávejte nikam :-D