Název novinky: The Elder Scrolls V: Skyrim - Česká fansite :: Obtížnost hry

Přidal Eles dne 20.01.2012 22:20
#43

Obtížnost hry se samozřejmě odvíjí od způsobu jakým povyšujete. Levelscaling přizpůsobuje NPC vašemu levelu, ne struktuře skillů. Můžete být na 10 levelu přes skilly jako heavy armor, one handed, block (s nějakými perky) a budete procházet jako nůž máslem. Nebo docílíte té desítky kradením a plížením a každý bandita se stane nepřekonatelnou překážkou.
Obecně platí, že když se povyšuje pomalu (vysloveně jen díky používání skillů - tj. většinou bojem při plnění questů), tak je postava nepřiměřeně silná oproti ostatním - má vysoko bojové skilly a hodně dobrých věcí k oblečení a použití. Když se povyšuje rychle trénovánim u trenérů, kradenim, pomocí kování a míchání lektvarů - tj. povyšuje se přes nebojové skilly, tak je to daleko horší a stáváte se relativně slabší vůči okolí.

Jestli v něčem Skyrim propadá, tak je to fakt, že na 30tém levelu můžete být vůči obyčejným kouzelníkům či banditům relativně slabší než na 15tém. Zatimco na 15tém si neškrtnou, o hodně výš si vás budou dávat jedním/dvěma kouzly. To moc nedává smysl, vše holt závisí na sktruktuře levelování.

Probodávání od toho momentu, kdy se získá ten 15x damage (a k tomu double damage v rukavicích - čili 30x) je naprosto ultimátní zabiják i na nejtěžší obtížnost. Když se k tomu přidá vysoký sneak, tak se dá kuchnout na jednu až dvě rány cokoliv - obří, mamuti, občas i draci. Téměř kohokoliv ve hře, i bossy v naskriptovaných finalních situacích.